0 produkter i varukorg
Summa: 0 kr
Användarnamn
Lösenord

Trygghetsgaranti

För att du alltid ska känna dig trygg och nöjd med ditt köp så erbjuder vi fri retur, samt 15 dagars öppet köp. Detta innebär att du som kund alltid kan känna dig ordentligt trygg att när du köper en vara så kan du i lugn och ro hemma, försäkra dig om att du är nöjd med ditt köp. Om du vill returnera en vara så klistrar du på retursedeln på samma förpackning som varan levererades i. Enklare kan det knappast bli!

Tillämpning och Konsumentskydd
De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Fronta Simonsland. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på webbplatsen.
Upprättande av avtal om köp
Varor beställs på webbplatsen. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Fronta via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Fronta ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. På webbplatsen kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.
Leverans
Vi använder följande fraktalternativ:
Varorna skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet finns för uthämtning skickas ett sms med information om löpnummer till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas.

Hemleverans, för varor som på grund av sin storlek eller vikt inte går att skicka till utlämningsställe erbjuds hemleverans under dagtid. Avisering vid hemleverans sker per telefon. Med hemleverans avses vanligen leverans till adressens första port eller tomtgräns.

Normal leveranstid är 12 – 14 arbetsdagar från det att vi har bekräftat din beställning via e-post.
Outlösta Paket/Försändelser
Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Fronta. Om detta sker debiteras du en avgift på 299 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Frontas administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Ångerrätt
Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59 Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du kontakta vår kundtjänst. Du som kund har självklart rätt att prova och undersöka produkten hemma för att säkerställa att produkten motsvarar dina förväntningar. Returnerar du en oanvänd vara med tillhörande etiketter och förpackning inom 15 dagar återbetalas hela beloppet, alternativt genomförs önskat byte. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.
Reklamation
Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Fronta eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Fronta har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Fronta ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. Fronta förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation kontakta Frontas kundtjänst. Fronta har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.
Retur
Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Vid köp av hygienartiklar, underkläder och badkläder, får förseglingen inte vara bruten, sådana varor med bruten försegling kan inte returneras. Ångerrätten gäller inte alls varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål exempelvis montering av skidor. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom fjorton (14) dagar från det att Klubbsupporter tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant. Kostnader för tjänster kopplade till leverans såsom expresspack och postförskottsavgift återbetalas ej vid en retur.

För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och Klubbsupporter rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.

Fronta bekostar en retur per försändelse. För information eller hjälp vid retur som inte omfattas av retursedel och fri frakt, kontakta Frontas kundtjänst.
Retur av kampanjvaror
Vid köp som berättigar till gåva eller extra rabatt betraktas värdet av gåvan eller den extra rabatten som en generell rabatt på hela beloppet vid köptillfället. Om någon del av köpet byts och/eller returneras värderas returnerade varor till köpeskillingen minus sin relativa andel av den generella rabatten. Vid byten sker ingen omräkning av den ursprungliga grunden för gåva eller rabatt.

Kampanj eller erbjudande om sådan gåva eller extra rabatt är endast tillgänglig för nya köp via webbplatsen och kan inte erhållas retroaktivt. Gåva eller rabatt kan inte överföras till annat köp och kan inte tillgodoräknas vid byte till annan vara.
Priser & Avgifter
De priser som anges på webbplatsen anges inklusive mervärdesskatt (moms). Priserna inkluderar fri retur inom Sverige, om inte annat anges. Särskilda avgifter tillkommer för fakturaupplägg, paket som beställs mot Postförskott/Efterkrav, snabbleverans samt för outlösta paket.
Transportskador
Fronta ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Fronta rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Frontas kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.
Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Klubbsupporters allmänna villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Kontantbetalning mot Postförskott/Efterkrav

Betalning mot Postförskott/Efterkrav sker när paketet hämtas ut på det valda utlämningsstället. Postförskott/Efterkrav betalas kontant alternativt med betalkort. Paketdistributörens avgift på 59 kr (SEK) tas ut i samband med betalning mot Postförskott/Efterkrav och återbetalas ej vid retur.
Force Majeure
I händelse av omständigheter som står utanför Frontas skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Frontas förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Frontas rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.
Personuppgifter
Fronta ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpeavtalet med Fronta samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Fronta, eller Fronta samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.
Pris- och Produktinformation
Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Fronta rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Fronta inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
Övrigt
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.

För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Frontas kundtjänst. Kontaktuppgifter till kundtjänst finner du på webbplatsen.

THK Produkter AB

Kungsgatan 29
503 33 Borås

Kontakt

033-14 88 22
info@thk.nu
© 2021 Fronta Borås Information om cookies